Hindistan'da Çağrı Merkezi Çalışanlarının Yerini Alacak Yapay Zekâ Sohbet Robotları Kullanılıyor
15 Ekim 2025Hindistan'da bir startup ofisinde, geliştiriciler insanlar gibi konuşup mesajlaşabilen yapay zekâ sohbet robotlarını kullanıyor. Şirket, müşteri hizmetleri işlerini neredeyse tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyor. Yapay zekâ araçları, çağrı merkezleri ve müşteri hizmetlerinde rutin görevlere dayalı işlerin yerini alıyor. Üretken yapay zekâ temsilcileri, müşterilerin aylık 10.000 sorguyu yanıtlamak için ihtiyaç duydukları çalışan sayısını %80 oranında azaltmalarını sağladığını belirtiyor.
Kaynak: Reuters
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü