İsveç’te e-Ticaret 2017 Yılında 14,5 Milyar Avroya Ulaştı

30 Ağustos 2018
Yayımlama: 29.08.2018 05:21:00 (TSİ)
 

Ecommerce Foundation, İsveç’in B2C e-ticaret hacminin 2017 yılında bir önceki yıla göre %4,1 oranında artarak 14,5 milyar dolara ulaştığını belirtti. Çevrimiçi ödeme sağlayıcısı Dibs’e göre bu rakam 11,5 milyar Euro civarında iken İsveç Posta İdaresine göre 6.7 milyar Euro seviyesinde. Rakamlar arasındaki bu farklılıkların temel nedeninin e-ticaret hacminin ölçülmesindeki metot farklılıkları olduğu ifade ediliyor.

Ecommerce Foundation’ın araştırmasına göre 2018 yılında İsveç e-ticaret hacminin %15.4’lük artışla 16.2 milyar Euro seviyesine ulaşmasını beklenirken İsveç çevrimiçi toplam nüfusunun % 81'inin e-alışveriş yaptığı ifade ediliyor. İsveçli çevrimiçi alışverişçilerin yabancı e-ticaret sitelerinden çoğunlukla moda ürünleri satın aldığı belirtilirken moda kategorisini ev elektroniği, medya, spor, güzellik ve sağlık kategorisinin takip ettiği belirtildi. İsveç Posta İdaresi PostNord, İsveç'te çevrimiçi olarak satılan tüm ürünlerin yaklaşık yüzde 30'unun yurt dışından satın alındığını belirtti.

Kaynak: ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı