Küresel Reklam Sektörünün 2022 Yılında %8,4 Büyümesi Bekleniyor

13 Haziran 2022

Dünya genelinde jeopolitik sorunların devam etmesine ve ekonomik resesyon endişelerine rağmen küresel reklam sektörünün bu yıl %8,4 oranında büyümesi bekleniyor.

İngiltere merkezli çok uluslu bir iletişim ve halka ilişkiler şirketi olan WPP PLC’ye bağlı GroupM reklam ajansı tarafından 13 Haziran Pazartesi günü yayınlanan raporda yer alan bilgilere göre, ABD’de yapılacak siyasi reklam harcamalarının bu yıl bir milyar dolar daha artarak 13 milyar dolara ulaşmasının beklendiği, fakat reklam sektöründeki büyüme tahminini hesaplarken ABD’deki bu siyasi reklam pastasını hariç tuttukları ifade edildi.

Ekonominin genel gidişatının takibi konusunda gayet doğru parametreler sunan reklam sektörü, harcamaların bir anda arttığı ve ekonomik toparlanmanın hızlandığı 2021 yılında canlanma sürecine girmiş ve 2022 yılında da yatay bir seyre girmişti.
Yeni açılan küçük ölçekli şirketlerin sayısının artması ve yurtdışında reklam veren Çin merkezli pazarlama şirketlerinin de etkisiyle 2021 yılında reklam sektörünün büyüdüğü bildirildi.

Ekonomi ve ticaretin geçtiğimiz Aralık ayına kıyasla şu anda daha olumsuz bir portre ortaya koymasına karşın, reklam sektöründeki profesyonellerin sektörün geleceği hakkında iyimser bir bakış açısına sahip oldukları belirtildi.

2021 yılında %32 büyüyen dijital platformların reklam cirosunun, 2022 yılında da %11,5 oranında artması bekleniyor. Bu platformlardaki dijital reklamların ABD’deki siyasal reklamlar hariç, 2022 yılında toplam reklam pastasının %67’sini oluşturacağı hesaplanıyor.

Televizyon reklamlarının da 2022 yılında %4,4 oranında artacağı fakat önümüzdeki beş yıl boyunca yatay bir seyir izleyeceği değerlendiriliyor. Raporda, Google Alphabet bünyesindeki YouTube dijital yayın ortamının her geçen gün klasik televizyonculuğun daha güçlü bir alternatifi olmaya devam ettiğine de dikkat çekildi.
 
 
Kaynak: Reuters
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü