Perakende Devi Majid Al Futtaim, Çevrimiçi Market Satışlarının Orta Doğu’da ‘Yükseldiğini’ Ve Eğilimin Devam Edebileceğini Söyledi

06 Ağustos 2020

Çevrimiçi market talebi koronavirüs salgını sırasında Orta Doğu’da “fantastik bir dalgalanma” gördü. Süpermarket operatörü Carrefour’un çevrimiçi siparişleri, bu yıl Ocak-Haziran ayları arasında Suudi Arabistan’da %917 oranında artış gösterirken, Birleşik Arap Emirlikleri ve Mısır aynı dönemde sırasıyla %257 ve %747 oranında artış kaydetti. Perakende devi Majid Al Futtaim’in CEO’su Alain Bejjani, “Daha önceden büyüyor olsa da çevrimiçi Covid’in başlangıcından bu yana yükseliyor” dedi. Bejjani, danışmanlık şirketi McKinsey tarafından yürütülen bir ankete atıfla, bu eğilimin salgının ötesine geçebileceğini söyledi. Anket sonuçları, market ürünleri teslimatının BAE’deki kullanıcılarda %31 artış gösterdiğini, %66′sının sağlık krizi bittikten sonra hizmeti kullanmaya devam etmek istediklerini belirtti. McKinsey’e göre Suudi Arabistan için de benzer istatistikler bildirildi. Bejjani, “Bölgedeki ortalama çevrimiçi müşteri sayısında %200 - %220 artış görüyoruz ve bu son derece ümit verici bir şey” dedi.

Aktivitenin ne zaman pandemi öncesi seviyelere dönebileceği sorulduğunda, Bejjani bunun muhtemelen bir aşı bulunduğunda, muhtemelen 2021′in ilk yarısında gerçekleşebileceğini söyledi. “İş etkisi söz konusu olduğunda, sanırım 2022, 2019′da bulunduğumuz yere benzer bir yıl olacak” dedi. Bir kez salgın aşıldığında ya da onunla yaşamayı öğrendiğimizde, “büyük meselenin” ekonomik güvenlik ve tüketici güveni olacağını da sözlerine ekledi. “Günün sonunda bu bir güven krizi. İnsanların geri dönüp tüketmeleri için inançları olmalı, çok daha iyi bir oranda bir tüketici güven seviyesine sahip olmalıyız” dedi.

Kaynak: cnbc web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü