Sosyal Medyanın Ticaret Fırsatı Yaratması Diğer Pazarlama Yollarını Aşağıya Çekti

30 Mayıs 2019

Sosyal ağların genelde dijital pazarlama aşamalarının başlangıcında yer aldığı düşünülür. Marka farkındalığı sosyal pazarlamanın temelini oluştursa da satın alma sürecinde sosyal pazarlama daha fazla yer alabilmektedir.

GlobalWebIndex tarafından 2018 yılının üçüncü çeyreğinde gerçekleştirilen araştırmada, dünya genelinde internet kullanıcılarının %42’si ürün araştırmasında, %24’ü ise marka keşfinde sosyal medyayı kullandıklarını belirtmiştir. Kullanıcıların %21’i bir ürünün sosyal medyada çok sayıda beğeni almasının ve ürün hakkında yapılan olumlu yorumların ürünün satın alınma kararını etkilediğini söylemiştir.

GlobalWebIndex’in araştırmasında internet kullanıcılarının %11’i sosyal medya platformunda yer alan “satın al” butonunun kendilerini satın almaya teşvik ettiği ifade etmiştir. Sosyal ticaretin ortaya çıkması ve özellikle Instagram Checkout uygulaması ile sosyal ticaret için dijital pazarlama kanallarının en tepesine yerleşme potansiyeli belirmiştir.

Duke Üniversitesi Fuqua İşletme Okulu tarafından Şubat 2019’da yapılan araştırmaya göre geçen senenin aynı dönemine göre daha fazla işletme sosyal medyada ürün detay sayfası oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Aynı araştırmada işletmelerin %60’ı sosyal medyayı yeni müşteri kazanmak için kullandıklarını belirtmiştir. Bir önceki sene ise bu oran %32,6 olarak gerçekleşmiştir.
 
Daha fazla şirket influencer (etkileyici) pazarlamayı ve sosyal ticareti, sosyal medya pazarlama stratejilerine kattıkça sosyal ağlar doğal olarak satın alma sürecinde her noktaya erişme imkânı bulacaktır. Hootsuite tarafından 2018 yılının üçüncü çeyreğinde gerçekleştirilen araştırmada dünya genelindeki şirketlerin %48’i influencer pazarlama yöntemini uyguladıklarını veya uygulamayı planladıklarını belirtmiştir. Ayrıca şirketlerin %28’i de sosyal ticaret ve alışverişi uyguladıklarını veya uygulamayı planladıklarını ifade etmiştir.

Kaynak: emarketer web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü