X Neslinin Teknoloji Kullanımında Üç Başlık: Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Gizlilik

22 Ağustos 2019
X nesli arasında yeni teknolojiye uyum standartlaşırken dijital yerlilerin aksine bu uyum eski medyayı dışlamamaktadır.  Ancak pazarlamacıların X neslinden yaygın şekilde faydalanmadan önce, X neslinin kullandığı başlıca aygıtları, medya kullanımlarını, sosyal medya tercihlerini ve gizlilik kaygılarını anlamaları gerekmektedir.

X nesli zamanlarını yeni ve eski medya arasında bölerken neredeyse her yerde ulaşılabilir durumdadır. Nielsen’in 2018 yılı üçüncü çeyrek araştırmasına göre, yaşları 35-49 arasındaki ABD’li tüketiciler televizyon ve radyo gibi eski medya ile, dijital aygıtlarındaki uygulamalar ve akıllı telefonları veya tabletleri üzerinden eriştikleri yeni medyaya neredeyse aynı zaman miktarını ayırmaktadır.

Araştırma tahminlerine göre X neslinin %77,5’i sosyal ağ kullanıcısıdır ve bu oran X neslinin dijitale meraklı olduğunu göstermektedir. Ancak sosyal ağ kullanımları, daha genç nesillere göre daha dar ve daha az deneysel kalmaktadır. Çoğunlukla bildikleri sosyal medya platformlarına bağlı kalmaktadırlar. Beklenebileceği gibi ABD’li X neslinin neredeyse %90’ı Facebook kullanıcısıdır. ABD’li X neslinin yarısından daha azı Instagram kullanıcısı iken, Twitter ve Snapchat en düşük popülariteye sahip platformlardır.

Araştırmaya göre 35-54 yaş arasındaki kişiler günlük olarak ortalama 54 dakikalarını Facebook’ta harcamaktadırlar. Cowen and Company’nin Kasım 2018 tarihli araştırmasına göre 35-44 yaş arasındaki kişiler günlük ortalama 33 dakikalarını Instagram’da geçirirken, bu süre 45-54 yaş aralığındakiler için 24 dakikadır.

X neslinin sosyal ağ kullanımı ve harcadıkları zaman pazarlamacıların onlara ulaşmasını kolaylaştırsa da X nesli sosyal ağlarda reklamlarla karşılaşmayı sevmiyorlar. Morning Consult’ın Eylül 2018 tarihli araştırmasına göre, X neslinin %56’sı kullandıkları sosyal ağlarda çok fazla reklam ile karşılaştıklarını belirtmişlerdir.

Adobe’nin Aralık 2018 tarihli araştırmasına göre 35-49 yaş aralığındaki insanların %33’ü sosyal medya kanallarına güvenmemektedir. %27’si ise markalarla kişisel bilgilerin paylaşımı konusunda kendisini rahat hissetmediğini belirtmiştir. Bu tür gizlilik kaygıları daha genç nesilde büyük oranda düşmektedir. X neslinden daha yaşlılarda ise gizlilik kaygıları daha da artmaktadır.

Kaynak: emarketer web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü