Zhejiang, Kırsal E-Ticareti Artırmak İçin Canlı Yayın Yarışmasına Ev Sahipliği Yapıyor

12 Ağustos 2020

Doğu Çin'in Zhejiang eyaleti, ürünlerini canlı yayınlarla tanıtan eyaletteki tarım girişimcileri için 5 Ağustos'ta ticari bir canlı yayın yarışması başlattı.

İki ay sürecek bu benzeri görülmemiş yarışma, daha fazla çiftçiyi ürünleri için bir pazarlama kanalı olarak canlı yayını kullanmaya teşvik etmeyi amaçlıyor. Organizatörler arasında Zhejiang il tarım ve kırsal işleri departmanı ve Çin Ziraat Bankası'nın Zhejiang şubesi bulunmaktadır.

Ön yarışma sonunda kazanan 80 kişi, ticari canlı yayıncılar için düzenlenen bir eğitim programına katılacak. 10 finaliste işlerini finanse etmeleri için büyük miktarda para verilecek.

Konuk konuşmacı Ma Gongzuo, yarışmanın lansman töreninde "kısa video canlı yayınlarının sunduğu fırsatları değerlendirdik" dedi. Üniversiteden mezun olduktan sonra Ma memleketine döndü ve Çin'de bir üniversite mezunu için nadir bir kariyer tercihi olarak arıcı oldu.

2018'de Ma ve meslektaşları, TikTok'un Çin versiyonu olan kısa video uygulaması Douyin aracılığıyla arı yetiştirme deneyimlerini belgelemeye başladı. Şimdiye kadar 5 milyondan fazla takipçi toplayan Douyin hesabı, yılda 50.000 kilogramdan fazla bal satışını sağlayarak 130 yerel arıcıya toplam 4,3 milyon yuan (617.000 $) gelir ve köye turist getirdi. Ma, yerel ekonomiye yaptığı katkılardan dolayı eyalet hükümeti tarafından bir dizi onur ödülüne layık görüldü.

 
Kaynak: ezhejiang web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü