Rusya Federasyonu’nda E-Ticaret Hacmi 2020 Yılında 3,2 Trilyon Rubleye ($43,2 milyar) Ulaştı!

18 Şubat 2021

2020 yılında Rusya Federasyonu’nda e-ticaret hacmi %59 oranında artarak 3,2 trilyon rubleye ($43,2 milyar) ulaşmıştır. Toplam satışların %86’sı ise yurt içi e-ticaret sitelerinden gerçekleştirilmiştir. Söz konusu satışlarda ev eşyaları (%28,2), hazır giyim ve ayakkabı (%21) ile gıda ve yemek hizmetleri (%10,2) ön plana çıkmaktadır.

2020 yılında gıda ürünlerinde ise e-ticaret hacmi %214 artarak 135 milyar rubleye ulaşmış olup, Moskova ve St. Petersburg şehirleri ilgili sektörde ön plana çıkmaktadır.

2020 yılında özellikle Covid-19 pandemisinin uluslararası uçuşlarda yarattığı kesintinin etkisiyle yurt dışı e-ticaret siteleri üzerinden yapılan harcamalar yaklaşık %25 oranında azalarak 440 milyar rubleye ($6 milyar) gerilemiştir. Söz konusu satışlarda, yüksek fiyat segmentli ürünlerde miktar bazında görülen %42’lik artış ise dikkat çekmektedir.

2020 yılı itibarıyla, sınır ötesi e-ticarette vergilendirmeyle ilgili bazı uygulamalar hayata geçirilmiştir. Bu çerçevede, e-ticarete konu olan ürünün koli bedelinin değerinin 200 avroyu ya da 31 kiloyu aşmaması gerekmektedir. Söz konusu bedelin veya miktarın aşıldığı durumlarda ise, koli değerinin %15’i oranında ve en az 2 avro/kg gümrük vergisi uygulanmıştır.
 
 

Kaynak: AKIT & rbc.ru