Tüketici Konseyi’nin 29. Toplantısı Ticaret Bakanlığı’nda Yapıldı
Ticaret Bakanlığımızda bugün düzenlenen 29’uncu Tüketici Konseyi toplantısına katılarak, 81 vilayetimizden katılan tüketici kuruluşlarımızın kıymetli temsilcileri ile buluştuk.
09 Eylül 2025
Ticaret Bakanlığı olarak bir yandan tüketicilerimizin hak ve menfaatlerini korumaya yönelik yasal düzenlemeleri hayata geçirirken, diğer taraftan da tüketicilerimizin uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına ulaşımını kolaylaştırmaya; tüketicilerimizin taraf olduğu her türlü sözleşme ve işlemi kapsayan alanlarda denetimlerimizi artırmaya ve piyasa dengesinin şekillenmesine katkı sağlamaya devam ediyoruz.
Bugünkü 29’uncu Tüketici Konseyi buluşmamızda da Konsey başkan ve üyeleri, özel sektör temsilcileri ve kamu kurum ve kuruluşlarımızın temsilcileri ile birlikte tüketicilerimizi koruyacak yeni düzenlemeleri ele almaya; tüketiciyi yanıltıcı ve piyasayı olumsuz etkileyen eylemlere karşı tedbirleri artırma ve tüketicilerimizi koruma süreçlerinde yapay zekayı daha etkin kullanma süreçlerini değerlendirdik.
Hükümetimiz olarak, son 2 yılda, haksız ticaret, fahiş fiyat, stokçuluk ve karaborsacılıkla mücadelede, otomotiv, emlak, gıda-toptan ve perakende, marketler, kuyumculuk sektörlerinde, ayrıca aldatıcı-yanıltıcı reklamlar, doğrudan satış, abonelik sözleşmeleri, uzaktan satış gibi alanlarda onlarca yeni yasal düzenlemeler çıkardık. Bunların yanı sıra, milyonlarca firma ve on milyonlarca ürünleri denetledik.
Her ay kamuoyuna açıkladığımız gibi, yasalara uymayan uygulamalarda şu ana kadar milyarlarca lira idari para cezası kesilip tahsil edildi.
ALO 175 Tüketici Danışma Hattı, Haksız Fiyat Artışı (HFA) Bildirimi Mobil Uygulaması gibi dijital uygulamalarla tüketici mağduriyetlerinde anında müdahale mekanizmaları kurduk.
Ticaret Bakanlığımız, ismiyle müsemma vizyonu, “iç ticaret ve dış ticareti geliştirmek olup”, “tüketici dostu” ve “üretici dostu” çalışmalarına ve uygulamalarına büyük bir kararlılıkla devam edecektir.
Bu vesile ile 29’uncu Tüketici Konseyi toplantısının hayırlara vesile olmasını diler, organizasyona katılan tüm değerli paydaşlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkürler ediyorum.
Bugünkü 29’uncu Tüketici Konseyi buluşmamızda da Konsey başkan ve üyeleri, özel sektör temsilcileri ve kamu kurum ve kuruluşlarımızın temsilcileri ile birlikte tüketicilerimizi koruyacak yeni düzenlemeleri ele almaya; tüketiciyi yanıltıcı ve piyasayı olumsuz etkileyen eylemlere karşı tedbirleri artırma ve tüketicilerimizi koruma süreçlerinde yapay zekayı daha etkin kullanma süreçlerini değerlendirdik.
Hükümetimiz olarak, son 2 yılda, haksız ticaret, fahiş fiyat, stokçuluk ve karaborsacılıkla mücadelede, otomotiv, emlak, gıda-toptan ve perakende, marketler, kuyumculuk sektörlerinde, ayrıca aldatıcı-yanıltıcı reklamlar, doğrudan satış, abonelik sözleşmeleri, uzaktan satış gibi alanlarda onlarca yeni yasal düzenlemeler çıkardık. Bunların yanı sıra, milyonlarca firma ve on milyonlarca ürünleri denetledik.
Her ay kamuoyuna açıkladığımız gibi, yasalara uymayan uygulamalarda şu ana kadar milyarlarca lira idari para cezası kesilip tahsil edildi.
ALO 175 Tüketici Danışma Hattı, Haksız Fiyat Artışı (HFA) Bildirimi Mobil Uygulaması gibi dijital uygulamalarla tüketici mağduriyetlerinde anında müdahale mekanizmaları kurduk.
Ticaret Bakanlığımız, ismiyle müsemma vizyonu, “iç ticaret ve dış ticareti geliştirmek olup”, “tüketici dostu” ve “üretici dostu” çalışmalarına ve uygulamalarına büyük bir kararlılıkla devam edecektir.
Bu vesile ile 29’uncu Tüketici Konseyi toplantısının hayırlara vesile olmasını diler, organizasyona katılan tüm değerli paydaşlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkürler ediyorum.