Instagram, İçerik Oluşturucuları Satın Alma Sürecine Yaklaştırıyor

04 Mart 2020

Instagram, uygulama içinde doğrudan ticareti mümkün kılmak için çeşitli girişimler üzerinde çalışmaktadır.
 
Instagram Mayıs 2019'dan itibaren, belirli içerik oluşturucuların yayınlarında görünen ürünleri etiketlemesine ve ardından satın alma fırsatlarına bağlanmasına izin vermeye başlamıştır. Bu özellik başlangıçta markalara ve perakendecilere yönelik olarak hazırlanmış, ancak, genişletilmiş testte ayrıca güzellik ve moda alanındaki ünlü ve önemli yaratıcıların da kullanımına sunulmuştur.
 
İçerik oluşturucular ürünleri paylaşımlarında etiketlediklerinde, burada yer alan linkler Instagram'ın geçen yıl Mart ayında test etmeye başladığı satın alma işlemlerini tamamlamak için güvenli bir yol olan Instagram “Checkout”a yönlenmektedir. Yalnızca Instagram “Checkout”a katılmış olan markalar ve perakendeciler, içerik oluşturucular aracılığıyla alışveriş yapılabilir yayın özelliğini kullanabilmektedir.
 
İçerik oluşturucuları sosyal ticaret planlarına dâhil etmek, birçok kullanıcı oradaki içerik oluşturucuları takip ettiğinden Instagram'da anlamlıdır. GlobalWebIndex'in 2019 "Influencer Marketing" raporuna göre, 16 ila 64 yaşları arasındaki ABD’deki ve İngiltere’deki internet kullanıcılarının % 41'i Instagram'ı, % 39'u Facebook’u etkileyicilerle etkileşimde bulunmak için kullanmaktadır.
 
Instagram kullanıcıları, içerik oluşturucu odaklı ticaret için muhtemel hedefler olarak görülmektedir. Genç oldukları için (ABD’li kullanıcıların % 60,8'i geçen yıl 35 yaşından daha gençti) takip ettikleri etkileyicilerin ilgi alanlarına oldukça açıktırlar.
 
GlobalWebIndex’in Ağustos 2019 tarihli çalışmasında, Z neslinin ve Y neslinin katılımcılarının yaklaşık beşte birinin bir önceki ay sosyal medyada bir etkileyiciden veya ünlü paylaşımından esinlenerek bir satın alma gerçekleştirdiği duyurulmuştur. GlobalWebIndex Z neslini 16 ile 22 yaşları arasında ve Y neslini 23 ile 36 yaşları arasındakiler olarak tanımlamaktadır. X neslinin % 16'sı (37-55 yaş) ve bebek patlaması neslinin (56-64 yaş) % 6'sı sosyal medyada bir etkileyiciden veya ünlü paylaşımından esinlenerek bir satın alma gerçekleştirmiştir.
 
Kaynak: emarketer web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü