Ticari Belirsizlikler Alman İmalat Ve Hizmet Sektörlerini Huzursuz Etmeye Devam Ediyor

23 Mayıs 2019
Ekonomik araştırmalar ve danışmanlık şirketi IHS Markit’in bugün (23 Mayıs 2019) yayınladığı rapora göre, Almanya’da Nisan ayında hem imalat hem de hizmetler sektöründe faaliyetlerin azaldığı görüldü.

IHS’nin bugün yayınladığı Satın Alma Müdürleri Endeksi (PMI) verilerine göre, Almanya’da geçen ay 44,4 olan imalat endeksi Nisan’da 44,3 e geriledi. Böylece Almanya’da imalat sektörü art arda beşinci kez 50 endeks puanının altında kalmış oldu.

IHS’nin ekonomistlerinden Chris Williamson’ a göre küresel ticari gerginlik ve belirsizliklere karşı daha hassas olan imalat sektöründeki düşüşün bu ay da devam etmekle birlikte git gide azalmakta oluşu, sektörel resesyonun en dip değere ulaştığına işaret ediyor. İmalat sektöründeki üretim, yeni sipariş ve ihracat gibi verilerdeki daralmanın git gide azalıyor olması ekonominin artık yavaş yavaş düzelme seyrine girebileceği şeklinde iyimser yorumlara da neden oldu. Williamson’a göre imalat sektöründe yaşanmakta olan düşüş eğrisi artık stabil bir seyre girdi, daha da fazla düşmesi beklenmiyor, ancak kısa vadede büyüme trendini tekrar yakalayabilmesi de olası görülmüyor.

Endeksin hizmetler sektörü puanı ise, geçen ay 55,7 iken, bu ay 55,0 e geriledi. Geçtiğimiz dört ay boyunca istikrarlı bir yükseliş gösteren hizmetler sektörü, ilk kez Nisan ayında düşüş kaydetmiş oldu. Bu güne kadar hep imalat sektöründeki düşüşlerin yarattığı açığı kapatarak, Almanya’nın ekonomik büyümesinin bir şekilde devamını sağlamakta olan hizmetler sektörü de ilk kez bu ay stres emareleri göstermiş oldu.

Alman ekonomisinin yaklaşık üçte ikisini temsil eden PMI endeksinin bileşik değeri ise 52,4 oldu. Geçen yılın son çeyreğinde durağanlık yaşayan Alman ekonomisi bu yılın ilk çeyreğinde ise %0,4 büyüme kaydetmişti. Son PMI verileri de Almanya’da ikinci çeyrekteki büyüme oranının %0,2 civarında olacağına işaret ediyor.

Kaynak: Reuters web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü