Belçika’da Çevrimiçi Ürün Alışverişi Pandemi Sırasında Üçte Bir Oranında Arttı

08 Ocak 2021

BeCommerce tarafından yapılan pazar çalışması (Market Monitor) sonuçlarına göre, Belçika’da çevrimiçi satışlar 2020 yılının ilk dokuz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre üçte bir oranında artmıştır. Ürün alımlarındaki artış sadece önlemler kapsamında mağazaların kapalı  olduğu dönemlerde değil, önlemlerin gevşetildiği yaz aylarında da görülmektedir. 2019 yılı ilk dokuz ayında 3,7 milyar Avro seiyesindeki çevirim içi ürün satın alımlarının değeri, 2020 yılı aynı döneminde 4,9 milyar Avroya yükselmiştir.  

Çevrimiçi alışverişlerde, pandemi sırasında en büyük artışın görüldüğü “giyim” kategorisi  birinci sırada yer alırken, “kişisel yaşam tarzı” kategorisinde çevirimiçi harcamalar bir önceki yıla göre yaklaşık %50 yükselmiştir.

Geleneksel olarak e-ticaret pazarının büyük kısmını oluşturan hizmetler sektörünün korona krizinden son derece olumsuz etkilenmesi sonucu sektörün çevirimiçi harcamalardaki payı 2020 yılında %25’lere gerilemiştir.

2020 yılı üçüncü çeyreğinde çevirimiçi harcamalarda ürün ve hizmet toplamı %18 düşüşle 2,2 milyar Avro seviyesinde gerçekleşmiştir.  Son olarak üçüncü çeyrekte, her üç kişiden biri akıllı telefonla en az bir alışveriş yapmış olsa da, çevrimiçi harcamaların yarısı için hala dizüstü bilgisayar tercih edilmektedir.

Kaynak: TrendsTendances