Bulgaristan’da Hızlı Tüketim Ürünleri Sektöründe Faaliyet Gösteren Zincirlerin Büyüme Hızı Artıyor

06 Kasım 2020

2019 yılının büyük kazananları ulusal gıda perakende zincirleri, Sofya’daki perakende zincirler ve ÖTV ürünleri satışı yapan marketler olarak kayıtlara geçiyor. Bulgaristan’ın hızlı tüketim ürünleri sektöründeki ilk 30 şirket 2019 yılında 7 milyar leva ciro kaydediyor (yıllık bazda % 8,54 artış). Bu artışın önceki iki yılda gerçekleşen % 7’lik artışlardan daha yüksek olduğu dikkat çekiyor. Sofya’da faaliyet gösteren zincirlerin ortalama % 10 büyüdüğü dikkat çekiyor. Sektördeki ilk 30 şirketten 10’u çift haneli rakamlar ile büyüme kaydediyor:

  1. Lidl: % 23,7;
  2. Fines Et Ürünleri: % 20;
  3. Pro Market: % 18;
  4. CBS: % 18;
  5. Absolut +: % 17;
  6. Lagardere: % 15;
  7. T-Market: % 13;
  8. Dar: % 13;
  9. Fantastiko: % 12;
  10. Avanti: % 12.
Sektördeki ilk 30 şirketten 8’i cirolarında düşüş kaydediyor:
  1. Triumf: - % 18;
  2. OMV: - % 15;
  3. Nyuans BG: - % 12;
  4. Hit: - % 5;
  5. Magazinı 345 - % 1,4;
  6. Bolero: - % 3,5;
  7. Makao: - % 0,34;
  8. Vodoley 13: - % 5,72.

Kaynak: https://www.capital.bg/biznes/stoki_i_prodajbi/2020/11/01/4132947_rustut_na_fmcg_verigite_se_zaburza/
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği