Finlandiya:Fin Giyim Marka Etiğinin Geliştirilmeye İhtiyacı Var

18 Nisan 2019

Giyim markalarının sosyal sorumluluğu hakkında NGO Eetti tarafınan yayımlanan raporda Fin giyim markalarının iklim, çevre ve insan hakları şeffaflığı konularında ciddi sorunları bulunduğu belirtildi.

Raporda şirketlerin daha iyi olabilecekleri, özellikle iş güvenliğinin düşük olduğu ülkelerde sorumlu üretim sağlanarak, çalışma koşullarını ve maaşların iyileştirilmesi için katı önlemler ve ölçümler gerektiği belirtildi. Ayrıca, giyim üretiminin iklim değişikliği üzerindeki etkilerini en aza indirgemek için karşılaşacak birçok engel olduğu hatırlatıldı.

Eeti raporunda markalar 5 kategoride sıralandı (A-E) ve markaların resmi web sitelerinde ve diğer halkla ilişkilerinde sorumluluk maddelerini ne kadar net içerdiklerine bakıldı.23 fin markası 1500 adet uluslararası şirket ile birlikte sıralandırıldı.

Rapordaki en iyi Fin markası, B kategorisine giren tek firma olan çocuk giyim şirketi Papu (sürdürülebilirliğe doğru gidiyor) oldu. Bir sonraki kategori de ise Sail & Ski ve Vimma ( yolunda gidiyor ancak daha iyisini yapabilir) şirketi yer aldı.

Rapordaki markaların büyük çoğunluğu en düşük iki kategoriye girdi. D Kategorisine giren şirketler (daha iyi yapmalı) Noom, Lindex, Marimekko, Pia, House, Mywear, Nosh ve R-Collection oldu.

En düşük kategori olan E sınıfında ise (en iyisi cüzdanından uzak dur), Halti, Reima, Nanso, Pola, Peak Performance, Sasta, Gugguu, Luhta, Makia, Rukka, Torstai ve Your Face yer aldı.

Rapor türünün ilk örneği olduğundan rapor verileri önceki bulgularla karşılaştırılamamaktadır.

Kaynak:Yle, Finlandiya Ulusal Haber Ajansı
Yayımlayan:Helsinki Ticaret Müşavirliği