Kovid-19 Etkisiyle Kanadalıların Tüketim Alışkanlıkları Değişti

18 Ağustos 2020

The Globe and Mail Gazetesi’nde yer alan 7 Ağustos 2020 tarihli haberde, Kovid-19 salgınının Kanadalıların tüketim alışkanlıklarında köklü değişikliklere neden olduğu, işletmeler tekrar faaliyete geçerken tüketicilerin eski satın alma alışkanlıklarına aynı hızla geri dönmesinin beklenmediği, bu süreçte kozmetik ve giyim gibi ürünlerin satışı düşerken, mutfak gıda malzemeleri ve teknolojik ürünlerinin satışının artış kaydettiği, iş piyasası toparlanmaya başlasa da Temmuz ayı itibariyle 2,3 milyon kişinin hala işsiz olduğu ya da normal mesai saatlerinin altında çalıştığı, Şubat’tan Nisan’a, perakende satışların %28 oranında düşüş kaydettiği, bu süreçte Reitmans, Aldo, Laura,Tristan, Mendocino, Stokes, Frank & Oak, Sail, Ricki’s, Cleo, Bootlegger, DavidsTea gibi pek çok Kanadalı şirketin iflas başvurusunda bulunduğu, perakende satışlarda ufak çaplı bir toparlanma olsa da bu toparlanmanın uzun süreli olmasının beklenmediği, zira hükümetin sunduğu destek programlarının yakında sona ereceği, müşteri talebinde mutlak bir yavaşlama öngörüldüğü, potansiyel yeni dalga salgınlara bağlı olarak işletmelerin kapatılması riskinin hala bertaraf edilmiş olmadığı, Kanadalılar, alışılmışın dışındaki bu krize, 2008 ekonomik krizinin başlangıcına kıyasla, çok daha yüksek hanehalkı borçluluk oranlarıyla girdikleri için geçen krizde olduğu gibi piyasada tüketici kaynaklı, hızlı bir toparlanma beklenmediği ifade edilmektedir.
 
Kaynak: https://www.theglobeandmail.com/business/article-the-post-lockdown-consumer-how-the-global-crisis-has-changed/ - Ottava Ticaret Müşavirliği