ABD: E-Ticarete Odaklanan Küçük İşletmeler, Black Friday Hafta Sonu Boyunca Rekor Satışlar Gördü

03 Aralık 2020

Küçük işletmelerin neredeyse dörtte biri pandemi sırasında kapılarını kapattı. Ancak hayatta kalan ve çevrimiçi satışlara dönenler için Kara Cuma hafta sonu çok ihtiyaç duyulan bir destek sağladı.

Adobe Analytics'e göre, şimdiye kadarki tatil sezonu boyunca, küçük perakendeciler çevrimiçi satışlarda ortalama yüzde 110 artış gördü.

Küçük işletmeler, benzersiz mağaza içi deneyimler sunarak uzun zamandır geçimlerini sağladı. Ancak pandemi bunu değiştirdi.

San Diego-Kaliforniya merkezli bir oyuncak mağazası olan Geppetto’s başkanı Brian Miller, "Fiziki mağazalar bizim gücümüzdü ve web sitesi yalnızca bir pazarlama aracıydı. Ancak Covid-19’da, web sitesini geliştirdik ve çevrimiçi sipariş ver - mağazadan teslim al özelliğini ekledik." dedi.

Pandemi, küçük işletmelerin hızlı bir şekilde e-ticaret mağazaları kurmasına olanak tanıyan Etsy ve Shopify gibi siteler için de iyi oldu. Önceden tasarlanmış e-ticaret siteleri sunan bir alışveriş platformu olan Shopify, küresel olarak Kara Cuma satışlarında 2,4 milyar dolarlık bir rekor gördü ve bu geçen yıla göre satışlarda yüzde 75 artış anlamına geliyor. Dijital ticaret araştırma şirketi Edison Trends'e göre, Etsy geçen yılın Kasım ayına göre satışlarda yüzde 108 artış gördü.

Kaynak:  nbcnews web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü