Avrupa e-ticaret Büyümesinde Yavaşlama Bekleniyor

29 Haziran 2022

Avrupa e-ticareti 2021'de güçlü bir şekilde büyümeye devam etti. Ancak şimdi Ukrayna krizi ve enflasyon nedeniyle bir yavaşlama yaşıyor. Tüketiciler fiziksel mağazaları tekrar ziyaret edebilseler bile çevrimiçi satın almaya devam ediyorlar. Covid önlemlerinin çoğunun kaldırılmasına ve Birleşik Krallık'ın Avrupa tek pazarından ayrılmasına rağmen, Avrupa'daki e-ticaret satışları 2021'de %13 artarak 718 milyar avroya ulaştı. 27 AB ülkesinde büyüme oranı %16 oldu. Nüfusun %90'ı artık internet kullanıyor ve %76'sı da çevrimiçi alışveriş yapıyor.

Bu, Avrupa kıtasındaki 37 ülkede e-ticaret hakkında ayrıntılı rakamlar içeren EuroCommerce ve Ecommerce Europe tarafından yakın zamanda yayınlanan Avrupa E-Ticaret Raporunda açıkça görülmektedir. Raporda, tüketicilerin Ukrayna'daki savaş, enflasyon ve bozulan tedarik zincirleri nedeniyle daha temkinli hale geldiği belirtiliyor. Buna rağmen sektör direnç gösteriyor. Turizm ve etkinlikler gibi çevrimiçi hizmetler sektörü güçlü bir canlanma yaşıyor.
 
Kaynak: retaildetail
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü