Çin’in Sınır Ötesi E-Ticareti Büyüme İvmesi Kazanıyor ve Tüketimi Destekliyor

29 Nisan 2022

Çin’in sınır ötesi e-ticareti, COVID-19 salgını sırasında ivme kazanarak daha geniş pazar fırsatları sağladı ve iç tüketim büyümesini yönlendirdi.

Küresel danışmanlık firması EY tarafından yayınlanan bir rapora göre, Çin’de sınır ötesi e-ticaretin pazar büyüklüğü 2021’de 14,6 trilyon yuan’ı (yaklaşık 2,25 trilyon ABD doları) aştı ve pazarın bileşik yıllık büyüme oranını son beş yılda yaklaşık yüzde 18’e çıkardı.

Rapordan elde edilen verilere göre, sınır ötesi e-ticaretin penetrasyonu da geçen yıl yüzde 40’a ulaşan oran ile arttı.

Şubat ayında ülke, 27 sınır ötesi e-ticaret pilot bölgesinden oluşan altıncı grubunu açıkladı ve toplamı 132’ye çıkardı.

Çin’in sınır ötesi e-ticaret ithalat ve ihracatı 2021’de yıllık %15 artışla 1,98 trilyon yuan’a ulaştı

Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, bu yılın ilk çeyreğinde sınır ötesi e-ticaret ticaret ölçeğinin 434,5 milyar yuan’a ulaştığı belirtildi.

Çin’deki tüketici faaliyetleri, COVID-19’un yeniden canlanması yemek ve seyahat faaliyetlerini engellediği için mart ayında zayıfladı.

Bununla birlikte, çevrimiçi satışlar iyi performans gösterdi ve rakam yıllık yüzde 6,6 artarak Ocak-Mart döneminde yaklaşık 3,01 trilyon yuan’a ulaştı.
 

Kaynak: china.org
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü