Markalar Yönlendiricilere Ne Kadar Ödüyor?

17 Temmuz 2019

Bazı yönlendiriciler ödeme karşılığı olarak bedava ürünleri kabul ederken bazıları tek bir gönderi için binlerce dolar ödenmesini isteyebiliyor. Bu karşılanma ölçeği takipçi sayısına ve içeriğe göre değişse de bazı pazarlamacılar yönlendiriciler ile sosyal medyada iş yapmanın pahalılaşmasından endişeliler.
Bir yönlendirici pazarlama ajansı olan Mediakix’in Ocak 2019 tarihli araştırmasına göre; Amerikalı pazarlamacıların üçte birinden fazlası yönlendirici maliyetlerinin artışının pazarlama konusunda en başta gelen sıkıntılardan biri olduğunu belirtmiştir.

Başka bir yönlendirici platformu olan Klear’ın 2500’den fazla yönlendirici ile gerçekleştirdiği araştırmada, gönderinin yer aldığı platforma ve takipçi sayısına göre ortalama gönderi ödemesini bulmaya çalışılmıştır. Buna göre; diğer platformlara göre Youtube gönderilerine yapılan ödemeler yönlendiricinin takipçi sayısından bağımsız olarak daha yüksektir. 500-5000 arası takipçi sayısına sahip olan yönlendiriciler her bir Youtube videosu için ortalama 315 dolar kazanırken, 30000-500000 arasında takipçisi olan yönlendiriciler her bir video için ortalama 782 dolar kazanmaktadır.

Markalar Instagram gönderileri için de ödeme yapmaya isteklidir. Nano yönlendiriciler Instagram’da paylaştıkları her bir video gönderisi için ortalama 114 dolar, görsel paylaşımı için 100 dolar ve hikaye paylaşımı için 43 dolar kazanmaktadır. Güçlü yönlendiriciler ise video paylaşımı için ortalama 775 dolar, görsel paylaşımı için 507 dolar ve hikaye paylaşımı için 210 dolar kazanmaktadır.

Ancak bütün markalar yönlendirici kampanyaları için yüksek ödemeler yapmamaktadır. Pazarlamacıların önemli bir bölümü Instagram hikayeleri ile ilgilenmekte ve takipçisi az ama sadık olan mikro yönlendiricilere odaklanmaktadır. Econsultancy’nin Ağustos 2018 tarihli araştırmasına göre Amerikalı ve İngiliz pazarlamacıların %56’sı uygun maliyetli olması nedeniyle üst düzey yönlendiriciler yerine mikro yönlendiriciler ile çalışmayı tercih etmektedir.

Kaynak: emarketer web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı,Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü