Ücretsiz Teslimat, İade Hacmini Arttırmıyor

24 Mayıs 2019

Ücretsiz teslimat sunan çevrimiçi perakendecilerin daha fazla iade edilmiş ürün ile karşılaşmadıkları görülüyor. Çoğu tüketici  teslimat için ödeme yapmıyor, aldıkları ürünü iade ettiklerinde ise bunun başlıca sebebi gönderilerin ücretsiz olması değil.

Bu sonuç, İngiltere'de çevrimiçi alışveriş yapanların parsel geri dönüş davranışlarına bakan Whistl tarafından yapılan bir araştırmadan çıkarılmıştır. Her on kişiden altısı teslimat için ödeme yapmamış ve giyim, ayakkabı ve tüketici elektroniği satın alımlarının diğer tüm ürün kategorilerinden daha yüksek bir getiri oranıyla iade edilmesine rağmen, bunun nedeni ücretsiz teslimat değil.

Bu durum, satın alma işlemi yapılmadan önce, alıcının, ürünler sipariş edildikten sonra veya hiçbir işlem olmadığında iade politikasına bakıp bakmayacağına bağlıdır. Örneğin, çoğu tüketici, bahçe ürünlerini veya otomobil aksesuarlarını çevrimiçi satın almadan önce iade politikasına bakacaktır. Ancak, kitaplar veya CD'ler gibi tek kullanımlık ürünler (veya bir başkasına kolayca verilebilecek eşyalar) satın aldıklarında, tüketicilerin geri ödeme politikasına bakma olasılıkları en düşüktür.

Whistl, katılımcılara iyi bir iade politikasında önemli olduğunu düşündüklerini de sordu. En önemli üç unsur: ön ödemeli posta ücreti ile ücretsiz iade, hızlı ödeme iadesi ve önceden basılmış iade etiketleri.

Kaynak: ecommercenews  web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü