Meksika’da toptan, perakende ve çok katlı mağaza ve e-ticaret satış verileri

13 Ağustos 2020

Ulusal Self-Servis ve Çok Katlı Mağazalar Birliği (ANTAD), ülkede 1 yıldan fazla faaliyette olan karşılaştırılabilir mağazaların satışlarının Temmuz ayında %9,1 azaldığını açıklamıştır. Başkentteki AVM’lerin ve çok katlı mağazaların 8 Haziran’dan itibaren güvenlik protokollerine uyularak açılmaya başlaması satışlardaki düşüşün azalmasına sebep olmuştur. Üye mağazalar genelinde ise toplam satışlar 2019 yılının aynı dönemine kıyasla %6,5 gerilemiştir. Temmuz ayındaki %3,62 enflasyon oranı ile birlikte değerlendirildiğinde satışlardaki reel düşüş sırayla %12,3 ve %9,8’dir. Nisan ayında satışlar %22,9, Mayıs ayında %19 ve Haziran ayında satışlar %17,9 azalmıştı.

La Comer, HEB, Chedraui, Liverpool, Suburbia, Coppel, Sears, Oxxo, 7-Eleven, Extra, Alsea ve C&A gibi ANTAD üyelerinin sahip olduğu toplam 23 milyon m2’ye sahip 62.000 mağazanın 2020 yılı Ocak-Temmuz dönemi toplam satış değeri 691,8 milyar Meksika pesosu (yaklaşık 30 milyar ABD doları) değerindedir. Chedraui, La Comer, Soriana ve HEB gibi mağazalar Temmuz ayında kampanyalar yürütmüş ve satışlarını %3,1 artırmıştır. Ulusal Halk Sağlığı Enstitüsü (INSP) verilerine göre Meksika’da hanehalkının %64’ünün geliri azalmıştır. AVM’ler arasında Gran Sur (%75), Antea/ Querétaro (%69), Punta Norte (%64) ve Forum Culiacán y Gran Terraza Oblatos /Guadalajara (%60) en fazla iyileşme gözlenen AVM’ler olmuştur.



ANTAD ve Ticaret, Hizmet ve Turizm Odaları (Concanaco Servytur), imzaladıkları protokolle Facebook ve WhatsApp aracılığıyla 500.000 mağazanın “Mándamelo” platformu aracılığıyla e-ticaret ile ürünlerini 10 peso hizmet bedeli karşılığında nakit ödeme yöntemiyle satabilmelerini hedeflemektedir.

Nisan ayında %23,7 azalan ülke genelinde perakende satışları Mayıs ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla %23,4 gerilemiş, sektörde istihdam edilen personel %8,4 azalmıştır. Quintana Roo, Hidalgo, Mexico City, Tabasco ve Baja California Sur perakende ticaret gelirlerinin en fazla azaldığı eyaletler olmuştur. Mayıs ayında perakende satışlardaki en fazla azalma tekstil ve hazır giyim (%76,9), kırtasiye (%62,9), otomobil ve yedek parçaları (%32), ev eşyaları (%30,3), bakkaliye (%28), hırdavat (%17,4), sef servis ve çok katlı mağazaları (%8,9) ve sağlık hizmetleri (%2,7) olurken; e-ticaret %61,7 satışları artmıştır.

Toptan satışlar Mayıs ayında yıllık bazda %23,8 (2008 yılından bu yana en yüksek düşüş) ve aylık bazda %5,1 gerilemiştir. Toptan ticaret sektöründe istihdam edilen personel %47 azalmış, sektörün reel geliri %5,1 düşmüştür. Ticaret ve hizmetler sektörü ülke GSYİH’sinin %65’ini oluşturmaktadır.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar: